.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
80 درصد از مدیران سوادکوه در این شهر ساکن نیستند

 رئیس شورای شهرستان سوادکوه گفت:متأسفانه 80 درصد مدیران دستگاه های اجرایی سوادکوه در این شهر ساکن نیستند که پیش بینی مکانیزم سکونت آنها برای لمس مشکلاتی که مردم سوادکوه دارند ضروری است .

به گزارش ایسنا منطقه مازندران ، قاسمی در سومین نشست اعضای هیت رئیسه شورای اسلامی استان گفت : جوانان سوادکوه برای گذران زندگی خود و تأمین مایحتاج به شهرک های صنعتی استان های مجاور مهاجرت می کنند .

وی نبود امکانات اولیه درمانی و فرهنگی و اقتصادی در این شهر را باعث عدم سکنی گزینی جوانان دانست و افزود : سوادکوه به دلیل جمعیت کم سالانه بودجه کمی نیز دارد . قاسمی محدود کردن فعالیت های اقتصادی روستائیان به دلیل پوشش جنگلی را یکی از دلایل فرار سرمایه گذاران از این منطقه عنوان کرد و گفت : با رسیدگی به مسائل منابع طبیعی و محیط زیست این قابلیت وجود دارد تا سرمایه گذاران را به این شهرستان برگردانیم .

وی قانونمند کردن جذب نیروهای بومی در استخدام دولتی و خصوصی ، ایجاد صنایع تبدیلی و ارائه برنامه مشخص گردشگری را راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت جوانان سوادکوه به استان های دیگر دانست و تصریح کرد : متأسفانه 80 درصد مدیران دستگاه های اجرایی سوادکوه در این شهر ساکن نیستند که پیش بینی مکانیزم سکونت آنها برای لمس مشکلاتی که مردم سوادکوه دارند ضروری است .

رستمی فر رئیس شورای شهرستان چالوس نیز در این جلسه با انتقاد از افرادی که حضور در تشییع جنازه را حضور در نشست اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی استان ترجیح دادند گفت : متأسفانه با گذشت حدود 10 سال از عمر شوراها هنوز خود را درگیر ارباب رجوع کرده ایم و متأسفانه این فرهنگ در میان مردم نهادینه شده که کار شورا آسفالت کوچه و خیابان است . وی با بیان اینکه ایجاد شوراها به عنوان حکومت محلی مقاومت دولت مرکزی را باعث شده است افزود : ممانعت از حضور اعضاء شوراها در جلسه کمیته برنامه ریزی و عدم توجه مدیران دستگاه های اجرایی به نقش شورا در کشور یکی از نمونه های مقاومت فرمانداران و بخشداران با شورای شهرستان ها است .

رستمی فر با اشاره به عقب ماندگی های استان نسبت به برخی از موارد گفت : برای رفع این معضل نیاز مبرمی به برنامه ریزی و ارج نهادن به نیروهای استانی و بهره مندی از توان فکری آنها داریم و این امر نیز مستلزم ایجاد مراکز علمی با جایگاهی معتبر است .

وی سیاسی بودن مدیران دستگاه های اجرایی و از دست دادن فرصت های محلی و استانی و تفرقه افکنی بین رجال علمی و سیاسی را جز مواردی دانست که موجب افزایش بیکاری و ضعف اقتصادی منطقه شده است . رئیس شورای شهرستان چالوس تصریح کرد : توزیع ناعادلانه اعتبارات استانی ، کاهش منابع طبیعی به دلیل واگذای به بهانه تأمین مسکن ، عدم امکانات زیربنایی جهت توسعه صنعت توریسم از مشکلاتی است که هنوز تمهیدی برای آن صورت نگرفته است .

وی ادامه داد : شهر کلاردشت فقط در طول یک ماه توانست حداقل 150 هزار عرب را به عنوان توریست در خود جای دهد ولی یک ریال پیرامون برنامه ریزی و تصمیم گیری مباحث گردشگری از سازمان میراث فرهنگی به این شهر اختصاص نیافت . وی مشخص نبودن پایه کارکردی شهر چالوس به عنوان کشاورزی یا گردشگری ، اجرا نشدن طرح ساماندهی زباله ، کمبود آب مزارع ، عدم تهیه طرح جامع و تفصیلی ، عدم آزادسازی سواحل دریا و آلودگی و سرازیر شدن فاضلاب به دریا ، فرار سرمایه گذاران ، افزایش معتادین به موادمخدر را از مشکلات عمده شهر چالوس عنوان کرد و افزود : عدم پیشرفت فیزیکی پروژه آزاد راه تهران شمال از مشکلاتی است که باید در سطح ملی به آن اشاره کرد .
جلالی نائب رئیس شورای شهرستان نکاء نیز در ادامه بیکاری و بحث اشتغال را مهمترین معضل این شهر عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه نکاء یکی از شهرهای صنعتی استان است ولی

به دلیل وجود نیروهای غیربومی در کارخانجات مردم این شهر همچنان از معضل بیکاری رنج می برند . وی عدم تأمین کافی آب ، نداشتن طرح جامع ، کمبودسیمان با توجه به وجود کارخانه سیمان و نیمه کاره ماندن پروژه های راهسازی در روستاها را از مشکلات عمده نکاء عنوان کرد .

کامیاب توکلی رئیس شورای شهرستان نور نیز در ادامه اظهار داشت : شوراها برای مدیریت شهری معیارهایی دارند که اعضای شوراها باید این معیارها را به وجود آورده و به آن پایبند باشند . وی به اهمیت مشارکت دادن مردم در کارهای عمرانی و فرهنگی شهر اشاره کرد و افزود : با اجرای این برنامه حمایت مردم از شوراها بیشتر خواهد شد .

وی به وضعیت نامناسب درمانگاه های نور و رویان ، نبود اداره راه و ترابری و اداره تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت : چهار خطه کردن جاده چمستان و آمل که هر روز در آنها شاهد تصادفات و تلفات هستیم اولین خواسته مردم این شهر از مسئولین دستگاه های اجرایی است .

توکلی ادامه داد : متأسفانه با افزایش جمعیت وضعیت این جاده نسبت به چهل سال گذشته هیچ تغییری نکرده است . وی با بیان اینکه طرح هادی روستاها در شهرستان نور احتیاج به بازنگری دارند به مشکلات تأمین و توزیع آب در برخی از روستاها اشاره کرد و افزود : شبکه فرسوده آبرسانی بلده نیز همچنان بدون متولی است .

به گزارش ایسنا ، پیش از این در جلسه مشترکی که بین محمدعلی سلیمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران و اعضای شورای اسلامی استان تشکیل شده بود سلیمی مشکل آب بلده را در تأمین آن عنوان کرد و اظهار داشت : این مسئله به عهده آب و فاضلاب روستایی است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.